همانطور که می دانید فروشندگان گوشی در داخل کشور موظف می باشند تا تلفن هایی را که در اختیار افراد قرار می دهند همراه با کد رجیستری باشد. به همین دلیل افرادی که از داخل ایران اقدام به تهیه گوشی می‌نمایند فقط کافیست تا کد رجیستری را در سامانه همتا به اسم خود ثبت نمایند.

حال اگر شما یک تلفن همراه از خارج از ایران تهیه نموده اید و می خواهید بیشتر از 30 روز از آن در شبکه مخابراتی ایران استفاده نمایید باید هزینه رجیستری آن را پرداخت نمایید.

با توجه به این موضوع، این اشخاص پس از وارد نمودن تلفن همراه به ایران می‌توانند با حضور در مراکز گمرک در فرودگاه یا در سایت سامانه ثبت IMEI گوشی‌های مسافری نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام نموده و گوشی را به نام خود ثبت نمایند.

لازم به ذکر می باشد که برای پرداخت هزینه رجیستری، افراد باید اطلاعات پاسپورت و تاریخ ورود خود به کشور را به همراه هزینه مالیات ورود تلفن همراه را نیز در اختیار داشته باشند.

پس از انجام این کار، سامانه گمرکی بر اساس IMEI ارائه شده کد رجیستری را ارائه می‌دهد که می‌توان آن را در سامانه همتا به نام کاربر نهایی به ثبت رساند.

همچنین کانال آموزش و اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) برای انجام این کار از کاربران خواسته است تا به این موارد دقت نمایند:

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه IMEI وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. همچنین بسته به اینکه سیم‌کارتتان را در کدام‌یک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه IMEI مربوطه ذکر می‌شود.

دقت داشته باشید در دستگاه‌های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #۰۶#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاهتان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می‌کنید پیش از هر اقدامی، حتماً مطمئن شوید شناسه IMEI های دستگاهتان را به درستی وارد کرده‌اید. “

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!