طبق اخبار منتشر شده کارخانه فاکس کان تصمیم دارد به منظور دور زدن تحریم‌ها و مشکلات تجاری ایجاد شده برای وارد کردن آیفون‌های تولید شده در چین، فعالیت خود را در ویتنام شروع نماید و پس از آن سفارش‌های خود را از این کشور آماده عرضه به سراسر دنیا کند. این تصمیم به منظور مقابله با جنگ تجاری میان آمریکا و چین، شعبه‌ای در کشور ویتنام تأسیس کند و طی آن تولید آیفون‌ها را در این کشور آغاز کند.

تا پیش از این رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته بود تا تعرفه مالیاتی محصولات تولید شده در چین را افزایش دهد که این مسئله به طور مستقیم روی قیمت محصولات برند اپل نیز تأثیر گذار بود. به همین دلیل شرکت اپل با رایزنی‌های متعدد با فاکس کان به این نتیجه رسیده بود تا از طریق انتقال کارخانه به کشوری دیگر جلوی افزایش قیمت محصولات خود را بگیرد.

فاکس کان یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری شرکت اپل می باشد که تا به امروز سفارش تولید بسیاری از آیفون‌ها و دیگر محصولات برند اپل را دریافت نموده. اپل برای تولید انبوه محصولات خود وابستگی زیادی به کارخانه‌های چینی نظیر فاکس کان و پگاترون دارد و جنگ تجاری آمریکا و چین می‌تواند آسیب قابل توجهی به کسب و کار این کمپانی وارد کند.

با توجه به این موضوع، محصولات شرکت اپل از این پس قرار است به جای چین در کشور ویتنام تولید و آماده ارسال به سراسر دنیا شوند و کارخانه فاکس کان تجهیزات خود را از چین به این کشور انتقال خواهد داد.

در صورتی که این اتفاق انجام نگیرد ممکن است قیمت تمامی آیفون‌ها و ساعت‌های هوشمند اپل واچ در نتیجه جنگ تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کند و مصرف کننده نهایی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای خرید محصولات ذکر شده خواهد بود.

  • مدیریت
  • آذر 19, 1397
  • 273 بازدید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!