امروزه با توجه به گسترش استفاده از دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از دغدغه های اصلی پیش از تولید محتوا نحوه ذخیره سازی اطلاعات آن می باشد. همانطور که می دانید آیکلود (iCloud) سرویس اختصاصی ذخیره‌سازی ابری شرکت apple می باشد که برای ذخیره عکس ها ،ویدئوها ،فایل ها و…شما می باشد که بصورت خودکار این اطلاعات را بین دستگاههای شما به اشتراک میگذارد که این روش مناسبی برای مدیریت اطلاعات شما می باشد.
توجه داشته باشید که شرکت اپل در آغاز حجمی معادل 5 گیگابایت بصورت رایگان در اختیار کاربرانی که از اپل استفاده می کنند قرار میدهد. ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم چگونه از حجم بیشتری از سرویس آیکلود استفاده نمایید.

راهکار های استفاده بهینه از حجم آیکلود

برای اطلاع از میزان فضای آیکلود به مسیر setting>icloud>storage>manage storage بروید و با دیدن صفحه ای که گشوده میشود میزان فضای باقیمانده و استفاده شده  آیکلود را مشاهده کنید.
در صورتی که فضای آیکلود شما در حال پرشدن می باشد و نیاز به فضای بیشتری دارید، توصیه میکنیم در ابتدا فایل های پشتیبان قدیمی را پاک نمایید. این عمل باعث بهینه شدن فضای آیکلود شما می شود.
با توجه به کیفیت بالای عکس هایی که با دوربین گوشی های آیفون گرفته میشود، ذخیره نمودن این عکس ها قطعا به فضای زیادی نیاز دارد و می تواند خیلی راحت حجم 5 گیگا بایتی آیکلود را به خود اختصاص دهد. یکی از راه هایی که می توان برای صرفه جویی در ذخیره فضای آیکلود استفاده کرد سرویس های ذخیره سازی فیلم و عکس  google photos می باشد. این سرویس هیچ محدودیتی بابت فضا و حجم ندارد و به آسانی میتوان تمام عکس ها را در آن ذخیره نمود. با این روش به میزان قابل قبولی فضای آیکلود بهینه می شود.

استفاده از گیفت کارت آیتونز برای افزایش حجم آیکلود

اما زمانی نیز پیش می آید که ما نیاز به ارتقا حجم آیکلود داریم، که می توان به روش زیر عمل نمود:
در ابتدا به مسیر setting>icloud>storage>buy more storage را می رویم و با انتخاب گزینه buy more storage یکی از plan های حجمی را با توجه به نیاز خود انتخاب کرده و بر روی گزینه ی buy کلیک کنید و مراحل پرداخت آن را انجام دهید.
البته باید توجه داشت که مبلغ پرداختی از شارژ اپل آیدی شما کم میشود پس شما در ابتدای کار و پیش از کلیک نمودن بر روی گزینه buy باید گیفت کارت آیتونز تهیه نموده و اپل آیدی خود را شارژ نمایید و بعد از آن بر روی گزینه buy کلیک نموده و حجم دلخواه خود را خریداری کنید.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!