با توجه به صدور مجوزهای لازم برای عرضه دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر جی پی اس دقیق‌تر توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطی آمریکا – (FCC) ، شرکت ‌های که در حوزه فناوری فعالیت می کنند از این پس می‌توانند محصولاتی را تولید و عرضه نمایند که از لحاظ دقت GPS و پیدا نمودن موقعیت دقیق بسیار پیشرفته می باشند و می‌توانند مکان دقیق را با کمترین درصد خطا بیابند. این سیستم مکان یاب پیشرفته با استفاده از ماهواره جدیدی به نام «گالیله» که اتحادیه اروپا به مدار زمین فرستاده موقعیت مکانی دقیق دستگاه‌ها را پیدا می‌کند.

گفتنی است آمریکا با توجه به رایزنی‌هایی که با اتحادیه اروپا داشته است مجوز استفاده از ماهواره گالیله را دریافت نموده و از این پس دستگاه‌های هوشمندی که توسط کمپانی های آمریکایی تولید می شوند دقت بیشتری در مبحث مکان یابی خواهند داشت. با توجه به این موضوع، می توان پیش بینی کرد که آیفون‌ها و آیپدهایی که قرار است در سال 2019 عرضه شود به صورت قابل قبولی در مورد تشخیص موقعیت مکانی دستگاه دقیق باشند و حتی فاصله 30 سانتی متری را بتوانند تشخیص دهند.

البته باید این مورد را در نظر گرفت که افزایش دقت جی پی اس می تواند باعث به وجود آمدن نگرانی‌های بیشتری در مورد حفظ حریم خصوصی افراد شود که این امر ممکن است منجر به وضع قوانین جدید برای اپلیکیشن‌ها در حوزه تشخیص موقعیت مکانی شود تا حریم خصوصی افراد حفظ شود.

  • مدیریت
  • آبان 29, 1397
  • 292 بازدید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!