اهمیت حفظ و نگهداری از اپل آیدی

 اولین چیزی که برای استفاده از آیفون یا آیپد خود نیاز دارید، یک اپل آی دی هست. اپل آی دی در واقع کلیدی است برای استفاده از کلیه خدمات نرم افزاری روی دستگاه مبتنی بر iOS شما. خدماتی از جمله استفاده از فروشگاه نرم افزاری App Store و استفاده از سرویس‌های اختصاصی اپل مانند iCloud, iMessage و Facetime و …
همین قدر کافی است تا بدانید اپل آی دی چه اهمیتی برای شما دارد. به همین ترتیب حفظ امنیت و نگهداری از کلمه عبور آن نیز اهمیت پیدا می‌کند. در واقع اگر شما اپل آی دی خود را از دست بدهید تنها یک شناسه ساده را از دست نداده‌اید. بلکه تمام اپلیکیشن‌های خریداری شده از اپ استور، تمام عکس‌ها  و اسناد آپلود شده در آی‌کلاد و تمام لیست دفترچه تلفن و مخاطبان خود را از دست داده‌اید. پس حفظ و نگهداری اصولی از اپل آی دی خیلی خیلی مهم است.
 خرید اپل آیدی
برای این منظور، اپل بیش از یک سال است که سیستم ورود دو مرحله‌ای را برای اپل آی دی راه اندازی کرده است. در صورتی که این امکان را فعال کرده باشید برای ورود به وب سایت آی‌کلاد و همینطور ورود به سایت مدیریت اپل آی دی، پس از وارد کردن رمز عبور اپل آی دی خود نیاز دارید یک کد چهار رقمی را نیز وارد کنید. این کد چهار رقمی به یکی از دستگاه‌های شما مانند آیفون، آیپد یا آیپاد شما که پیش از این اپل آی دی خود را روی آن تنظیم کرده‌اید ارسال می‌شود.
اما اگر هیچ کدام از این دستگاه‌ها در دسترس شما نبود چه اتفاقی می‌افتد ؟ در اینجا تنها راه، استفاده از کلید ریکاوری است که در هنگام فعال سازی سیستم ورود دو مرحله‌ای دریافت کرده‌اید. همچنین این احتمال وجود دارد که کسی سعی کند با وارد کردن رمزهای متعدد، به اپل آی دی شما نفوذ کند. در این مواقع اپل به صورت خودکار اپل آی دی را قفل می‌کند و پس از قفل شدن حتی به صاحب اصلی آن با داشتن کلمه عبور صحیح نیز اجازه ورود نمی‌دهد. در اینجا نیز تنها راه چاره استفاده از کلید ریکاوری است.
فروش اپل آيدي امريکا
کلید ریکاوری یک کد ۱۴ کاراکتری است که شامل اعداد و حروف می‌شود. این کد آخرین راه نجات اپل آی دی شماست. در صورتی که کلمه و عبور و پاسخ سوالات امنیتی اکانت خود را فراموش کرده باشید تنها با کمک این کد ۱۴ کاراکتری می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید. در نتیجه توصیه می‌کنیم اگر کلید ریکاوری را گم کرده‌اید در اولین اقدام وارد سایت applied.apple.com شوید و طبق مراحل زیر آن را بازیابی کنید:
  • ابتدا با اپل آی دی خود در آدرس مذکور وارد شوید
  • از منوی سمت چپ گزینه Password and Security را انتخاب کنید
  • در این قسمت با انتخاب گزینه Replace your Recovery Key کلید ریکاوری خود را بازیابی و در محلی امن یادداشت کنید
 سامانه فروش اپل ايدي
درنهایت فراموش نکنید حفظ و نگهداری از اپل آی دی مهمترین وظیفه ایست که برای استفاده از آیفون و آیپد یا حتی کامپیوتر مک خود در اختیار دارید. با اطمینان می‌توان گفت بدون استفاده و دراختیار داشتن اپل آی دی، دستگاه گران قیمت شما بیش از نیمی از کارایی خود را از دست می‌دهد.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!