همانطور که می دانید عبارت‌های فراخوان کننده دستیارهای صوتی در زمانی که موسیقی یا محتوای دیگری در حال اجرا هستند قابل تشخیص توسط دستگاه‌های هوشمند نیستند؛ با این وجود اسپیکر هوشمند شرکت اپل توانایی این را دارد با استفاده از ایده‌های هوشمند این شرکت صدا را به صورت سریع و از طریق دستورهای صوتی، حتی در حین پخش موسیقی با صدای بلند تشخیص دهد.

شرکت اپل جهت بهتر نمودن نحوه تشخیص دستورهای صوتی کاربران، از 6 میکروفون جدا استفاده نموده است که به صورت موازی به تراشه A8 به کار رفته در هوم پاد متصل شده‌اند. این میکروفون‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های اختصاصی اپل می‌توانند حتی در زمان پخش موسیقی با صدای بلند نیز صدای کاربر را تشخیص داده و در هر لحظه آماده فراخوانی دستیار دیجیتالی صوت باشند.

تکنولوژی‌های اپل شامل موارد زیر می‌شوند :

1. استفاده از سیستم HVAC که صداهای اضافی که از بیرون اتاق یا خانه و یا از طرف پنجره‌ها داخل می‌شوند را حذف کند تا عبارت Hey Siri به‌طور کامل برای ایرپاد قابل تشخیص باشد. سیستم کاهش نویز باعث می‌شود تا در صحبت‌هایی که از راه دور انجام می‌شود، نویزها کاهش پیدا نمایند.

2.سیستم حذف اکو که منجر به آن می‌شود تا درایورهای اسپیکر که در نزدیکی میکروفون قرار گرفته‌اند، بتوانند موسیقی را به صورت جداگانه تشخیص دهند و با فاصله زمانی مشخص بتوانند آن را از محتوای صوتی دیگر دریافتی حذف کنند تا عبارت Hey Siri گفته شده از طریق کاربران به راحتی قابل تشخیص باشد. کاربران با استفاده از این قابلیت حتی می‌توانند در فاصله دور از هوم پاد که در حال پخش موسیقی با صدای بلند هست نیز عبارت Hey Siri را بگویند.

3. حذف بازتاب صدا این سیستم باعث می‌شود تا بازتاب عبارت Hey Siri گفته شده از طرف کاربران، در محیط‌های باز و فاصله‌های دور، به راحتی قابل تشخیص باشد و کاربران برای فراخوانی دستیار صوتی خود محدودیتی نداشته باشند.

  • مدیریت
  • آذر 26, 1397
  • 292 بازدید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!