راهنمای ریستور به همراه راه حل کد خطاهای احتمالی

در این پست آموزش صحیح ریستور و نکات مربوط به آنرا خواهید آموخت ما روش استاندارد و تایید شده استفاده از آی تونز را توضیح می دهیم و کاری به برنامه های آشغال چینی مثل PC Suite نداریم. بیاید از  روش درست اینکار را انجام دهید.

۱- قبل از هر چیز این نکته را بدانید که همیشه فقط امکان ریستور به آخرین نسخه فیرم ویر منتشر شده از سوی اپل را دارید که در حال حاضر ۵.۱.۱ است پس شما نمی توانید به ۵ ریستور کنید. این قانون اپل است و شما نمی توانید از آن سرپیچی کنید مگر آنکه SHSH دستگاه خود را روی فیرم های قبلی ذخیره و به سیدیا منتقل کرده باشید. در غیر اینصروت به هیچ وجه امکان دانگرید یعنی ریستور به فیرم ویرهای پایین تر نیست فقط و فقط آخرین نسخه فیرم ویر منتشر شده!

خرید اپل آیدی

۲- برای ریستور همیشه از آخرین نسخه آی تونز استفاده کنید. هر زمان که می خواهید برای اطلاع و یا دانلود آخرین نسخه آی تونز به آدرس http://apple.com/itunes مراجعه کنید. (در حال حاضر آخرین نسخه آی تونز ۱۰.۵.۳ است)

۳- بعد از دانلود و نصب آخرین نسخه آی تونز٬ کامپیوتر شما باید با اپل آی دی شما Authorize شده باشد. برای اینکار می بایست اول از همه یک اپل آی دی داشته باشید  بعد از ساخت اپل آی دی برنامه آی تونز خود را باز کنید و از منوی Store گزینه Authorize this computer را انتخاب کنید و اپل آی دی و پسورد خود را وارد کنید و صبر کنید تا پیغام موفقیت آمیز بودن Authorize نمایش داده شود در این مرحله کامپیوتر شما باید به اینترنت متصل باشد.

۴- بعد از Authorize کردن کامپیوتر اگر دستگاه خود را با کابل به کامپیوتر وصل کنید و دستگاه را با آی تونز سینک کنید و اپل آی دی که برنامه های خود را با آن روی دستگاه ریخته اید با اپل آی دی که کامپیوتر خود را با آن Authorize کرده اید یکی نباشد تمامی برنامه های شما پاک خواهد شد. اما اگر هر دو اپل آی دی (یعنی اپل آی دی دستگاه و کامپیوتر Authorize شده یکی باشد) برنامه آی تونز گزینه Transfer را به شما نمایش خواهد داد تا برنامه ها به Library آی تونز منتقل شود. حالا اگر باز هم برنامه ها پاک شد روی Library آی تونز برنامه ها را خواهید داشت.

اکانت اپل رایگان

۵- حالا باید از دستگاه خود بکاپ بگیرید. برای اینکار دستگاه خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. روی نام آن کلیک راست نمایید و گزینه Backup را انتخاب کنید و صبر کنید تا عملیات بکاپ با موفقیت انجام شود. مراحل در نوار بالایی در آی تونز نمایش داده می شد. که بعد از اتمام آن نواررفته و لوگوی اپل جای آن می آید. (هرچند که بعد از هر بار اتصال دستگاه برنامه آی تونز یک بکاپ خودکار از دستگاه می گیرد اما باز شما ٬ خودتان این کار را انجام دهید)

۶- حالا نسخه فیرم ویر مورد نظر خود را از لینک زیر دانلود نمایید. (توجه کنید در ویندوز پسوند فایل به zip تغییر می کند بعد از دانلود در ویندوز روی فایل کلیک راست نمایید و گزینه Rename را انتخاب کنید و zip. را به ipsw. تغییر دهید.)

۷- بعد از دانلود نسخه فیرم ویر مورد نظر خود در حالیکه دستگاه شما با کابل به کامپیوتر وصل است اگر در ویندوز هستید کلیدShift و اگر در مک هستید کلید alt را از روی کیبورد نگهدارید و روی گزینه Restore  بزنید حالا در پنجره باز شده نسخه فیرم ویری که دانلود کرده اید را انتخاب کنید و Open را بزنید حالا صبر کنید تا عملیات ریستور آغاز و به اتمام برسد. (نکته در تمامی مراحل می بایست کامپیوتر شما به اینترنت متصل باشد زیرا برنامه آی تونز برای تایید سعی می کند به سرور اپل متصل شود.)

گیفت کارت اپل رایگان

۸- بعد از اتمام ریستور در نسخه ۵ به بالا می بایست تنظیمات اولیه را بر روی همان دستگاه خود انجام دهید. این مراحل بسیار ساده است به ترتیب پیش روید تا مراحل به پایان برسد.

۹- بعد از عملیات ریستور و انجام تنظیمات مرحله ۸ در اولین تشخیص دستگاه شما توسط آی تونز٬ برنامه آی تونز دو گزینه را نمایش می دهد یکی انتخاب نام جدید برای دستگاه و عملیاتی که دستگاه بصورت کاملا جدید بالا بیاید و گزینه دوم بازگرداندن آخرین بکاپ که همراه با تاریخ نمایش داده می شود یکی را انتخاب کنید و صبر کنید تا عملیات های مورد نیاز توسط آی تونز انجام گیرد.

(نکته: اگر قبل از ریستور دستگاه شما جیلبریک شده بود و برنامه های کرک شده را روی آن ریخته بودید و بعد بکاپ گرفته اید بعد از ریستور برنامه های کرک شده قبلی بازگردانده نخواهند شد مگر آنکه بعد از ریستور دستگاه خود را دوباره جیلبریک کنید برنامه App Sync را از روی سیدیا نصب کنید و سپس اقدام به بازگرداندن بکاپ کنید که در این حالت برنامه های کرک شده قبل از ریستور هم روی دستگاه شما بازگردانده خواهند شد.)

سامانه فروش اپل ايدي

تبریک می گوییم عملیات ریستور و بازگرداندن بکاپ با موفقیت انجام شده است.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!